perjantai 28. syyskuuta 2012

YKSIN MATKUSTAESSA

Olen matkustanut niin yksin kuin seurassa kaverin tai porukan kanssa. Yksin matkustaessa on tuntunut kaikkein oudoimmalta. Silloin on tullut eniten tunne seikkailuun lähdöstä ja perhosia on leijaillut vatsassa tavallista enemmän. Yksin reissaaminen on tehnyt hyvää, kohottanut itsetuntoa ja on ollut mahtavaa huomata, että kyllä minä pärjään!

Olen matkustanut yksin niin koti-kuin ulkomailla. Kerran menin ihan huvikseni Vaasaan. Yövyin muuten Hotelli Astorissa, joka oli tosi kiva! Respan väki oli oikein ystävällistä, huone oli kiva ja aamupala oli todella hyvä. Siistijäneito oli ujon oloinen kun iloisesti toivotin huomenet. Tapoihini kuuluu tervehtiä kaikkia ; naapureita, retkipolulla vastaantulevia, hotellin työntekijöitä… Uskokaa tai älkää, Espanjassa se on ihan normaalia! Olin Astoriin tyytyväinen kaikin puolin. Siinä hotellissa oli tunnelmaa, todella viehättävä. Suosittelen!
Yksin matkustaessa on pari miinuspuolta. Esimerkiksi hotellihuone on monesti samanhintainen kuin kahden hengen huone. Se tuntuu väärältä. Se tuntuu rangaistukselta. Toivottavasti tulevaisuudessa yksin matkustaviin kiinnitettäisiin enemmän huomiota mm. edullisemmilla huonehinnoilla.




























Olen myös huomannut, että matkustaessani yksin, moni tulee juttelemaan. En kuitenkaan kovin mielelläni halua jutella tuntemattomien kanssa, etten joudu ikävyyksiin. Ironista kyllä, itse olen monet kerrat alkanut höpötellä tuntemattomien kanssa, mutta aina tilanteissa, joissa se on tuntunut luonnolliselta esimerkiksi koneen vaihdon yhteydessä, kuten kerran sattui.
                                                                                                                                            
Vaikka yksin matkustaminen on kivaa, niin kyllä minäkin mieluiten seurassa matkustan. Jos kaveria ei saa reissuun, niin se ei ole kuitenkaan este. Olen kokenut matkustamisen suhkot turvalliseksi yksinkin. Ehkä miettisin kaksi kertaa, jos pitäisi matkustaa Euroopan ulkopuolelle vaikkapa Afrikkaan. ;)

Miten on, yksin vai seurassa? Onko teillä kokemuksia yksin matkustamisesta? :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)