lauantai 21. heinäkuuta 2012

UUTTA VÄRIÄ VAATEKKAAPPIIN

Sain aikamoisen hepulin miettiessäni, miten tylsä vaatekaappini värimaailma on! Vaatteeni ovat pääasiassa mustaa, vihreää, sinistä ja violettia. Minulla ei ole yhden yhä vaatetta, joka olisi vaikkapa oranssi, koralli taikka pinkki.

Syy tähän on helppo löytää: värianalyysi. Sen jälkeen, kun tyylikurssilla kävimme läpi värianalyysia, niin olen selkeästi rajoittunut ostamaan vain vihreää ja violettia, perus mustan lisäksi. Sellaisestakin perusväristä kuin valkoisesta minulle sanottiin, ettei se oikein käy minulle. Taitaa minulla olla peräti pari valkoista vaatekappaletta siitä huolimatta...

Nyt sitten pistin stopin värirajoitteisuudelleni! Ostin KELTAISEN paidan. Siis keltaisen! Näytin mielestäni hieman oudolta keltaisessa, mutta pistetään se nyt sen piikkiin, että nämä viime vuodet olen kulkenut vihreässä, violetissa ja sinisessä. Vaikka olen aina ollut sitä mieltä, että kaikki värit käy kaikille, täytyy löytää vain se oikea sävy. 

Kaksi asiaa sai minut vakuuttuneeksi keltaisesta paidasta. Yksi: vaatekaappini suorastaan huutaa uusia värejä seurakseen, siis muitakin kuin sitä iänikuista vihreää ja violettia. Kaksi: kyseinen vaatekappale oli niin söpö ja niin edullinen alelöytö, joten pitkään asiaa päässäni pyöriteltyä ostin ja en kadu. 

Toisen aleostokseni tein Mangosta, josta löysin kivan valkoisen peruspaidan. Vaikka kyseessä on ehkä jopa hivenen tylsä valkoinen, mutta ajattelin, että se on helppo yhdistää ihaniin hameisiini. Toivottavasti… Ja valkoinenhan kuuluu kesään -tottakai! Sovittaessani tuota valkoista paitaa huomasin jopa saaneeni pientä päivetystä, vaikka aurinkoa olen pyrkinyt välttelemään.

Seuraavaksi yritän kuvata oikein ahkerasti päivän asuja, niin näkyy, miten olen valjastanut kesävaatteet käyttöön. Viime aikoina en oikein ole saanut aikaiseksi kuvattua... Olen kohdannut dilemman. Haluaisin ulkokuvia, mutta yksin on vähän noloa ottaa kuvia itsestään ja ei se ole niin helppoakaan. Mutta jospa minä... tai jos nappaan tylsiä sisäkuvia, niin haitanneeko tuo. 

                                                                    Keltainen paita: Stradivarius 
                                                                   Valkoinen paita: Mango



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)