keskiviikko 20. kesäkuuta 2012

100 RANDOM ASIAA

Intouduin täyttämään 100 asian listaa. Monissa muissakin blogeissa on tällainen ja kun nämä on aina niin hauskoja, niin tartuin tuumasta toimeen. Uskoin, että saan 100 täyteen, mutta se oli kyllä vaikeampaa kuin kuvittelin ja tovi jos toinenkin siihen vierähti.

1. Pidän luonnosta.
2. Pidän silloin tällöin sateisista päivistä ja ukkosmyrskyistä.
3. Sadepäivänä on parasta, kun saa uppoutua hyvän kirjan pariin tai lukea lehteä sateen samalla ropistessa. Auringon paistaessa on kiva asettaa pyyhe ruohikolle ja siinä lukea. Tai keinua riippumatossa.
4. Pidän kaikista vuodenajoista.
5. Kesällä on kiva kävellä paljasjaloin.
6. Ennen tykkäsin uida ja tykkään edelleen, mutta veteen kastautuminen on tullut vuosi vuodelta vaikeammaksi.
7. Olen kesällä jäätelön ja mansikoiden ystävä, talvella suklaan.
8. En pidä tummasta suklaasta.
9. Olen oppinut pitämään kekseistä, mutta suosin perinteisiä ja käsintehtyjä keksejä.
10. Olen ihan toivoton mitä tulee käsitöihin.

11. Yritän silti tehdä käsitöitä.
12. Kuitenkin aloittamani villasukka on edelleen kesken.
13. Monesti huomaan, että aloitan jonkin asian suurta intoa puhkuen ja sitten se jää kuitenkin kesken.
14. Ennen luin paljon enemmän kirjoja kuin nykyään.
15. En enää pysty keskittymään lukemiseen.
16. Kesällä kuitenkin tulee luettua enemmän -ainakin se yksi kirja, mutta lukutahtia nopeuttaa huomattavasti, jos kirja on kiinnostava.
17. Kirjoja luen suomeksi, englanniksi ja espanjaksi.
18. Toivoisin osaavani myös venäjää ja ruotsia sujuvasti.
19. Minulla on paljon unelmia.
20. Osan unelmistani olen onnistunut toteuttamaan.

21. Minulla on oma sarjakuva, jota julkaistaan (en kerro missä maassa)
22. Olisi hienoa, jos sarjakuvastani tulisi suosittu, mutta paljon tärkeämpää on nauttia sen teosta.
23. Olen kuitenkin tarjonnut sarjakuvaani monta kertaa kirjeitse tai sähköpostitse. Suurin osa lehdistä ei kuitenkaan koskaan vastaa.
24. Olen mennyt myös paikan päälle toimituksiin. Yhdessä sanottiin, että ottavat vain paikallista tuotantoa. Toisessa paikassa lupasivat, että vuoden alusta aloitetaan yhteistyö. Olin yhteydessä sähköpostitse, muttei heistä koskaan kuulunut mitään.
25. Olen siis sinnikäs…
26. ja tottunut pettymyksiin.
27. En silti halua luovuttaa.
28. Koska suurinta iloa minulle tuo tekeminen ja että sarjakuvaani luetaan ja siitä tykätään.
29. Monesti huomaan olevani se aktiivisempi osapuoli mitä tulee työasioihin tai ystävyyssuhteisiin.
30. Olen kokeilunhaluinen.

31. Mieleenpainuvin ja jännittävin monista kokemuksistani on tämä:

32. Suomessa ollessani löydän itseni kirjastosta.
33. Monesti kirjastossa luen Tieteen Kuvalehteä. Tai Cosmopolitania.
34. Ollessani Espanjassa luen lehtiä nimeltä Muy interesante ja Más alla.
35. Pidän matkustamisesta ja olen aina ollut kiinnostunut eri kulttuureista.
36. Olen kiinnostunut historiasta.
37. Minusta on ihanaa pohtia ja ajatella asioita monesta eri näkökulmasta.
38. Ispiroidun väreistä.
39. Kierrätän.
40. En luota VR:ään.

41. Minulla on kaksi pakkomiellettä. Yksi on hampaiden hygieniasta huolehtiminen.
42. Aloitin juuri The Big Bang Theory –sarjan seuraamisen ja The Killing 2. tuotantokauden.
43. Näen punaista, kun espanjalainen sanoo ¡Hola, qué tal?” ja melkein saman tien jatkaa matkaansa.
44. Olen enemmänkin kuuntelija kuin papupata.
45. Palataanpa taas vuodenaikoihin… syksyssä parasta on, kun saa lähteä sienestämään metsän siimekseen. Ruska-aika on myös älyttömän kaunista. 
46. Pidän syksyn hämärtyvistä illoista.
47. Kynttilät kuuluvat syksyyn! Ja Jouluun… ja talveen.
48. Käytän silloin tällöin aromaattisia öljyjä.
49. Ruusun tuoksu on aivan ihana.
50. Ostin ruusun tuoksuisen aromaattisen öljyn, koska sen mm. sanottiin auttavan ahdistukseen. Ollessani liikkeessä,  päätin testata, miellyttääkö ruusun tuoksu. Yrittäessäni avata korkkia, se ei heti auennut, jolloin myyjä alkoi neuvoa. Ahdistuin.

51. Olen horoskoopiltani härkä.
52. Luen joskus horoskooppeja, mutten usko niihin. En ainakaan sen jälkeen, kun eräs tuttu toimittaja kertoi minulle, että toimituksessa ne vain keksitään omasta päästä.
53. Talvessa pidän lumesta ja maisemien kauneudesta. Oletteko ajatelleet, miten lumihanki voikin olla niin kaunis, kun se kimaltelee timanttien tavoin?
54. Olen nähnyt kerran elämässäni revontulet. Toivoisin näkeväni toistekin.
55. Tähtitaivasta on ihana katsella talven hiljaisuudessa.
56. Joskus tiirailen taivasta ja kuuta teleskoopilla.
57. Haluaisin käydä tähtitornissa, vaikkapa Kaivopuistossa.
58. Bannerini yhdeksän kuvaa on (järjestys vasemmalta oikealle) Espanjasta, Ranskasta, Ranskasta, Espanjasta, Ranskasta, Tunisiasta, Espanjasta (Zaragoza), Iso-Britanniasta, Espanjasta.
59. Suomen keväässä parasta on, kun luonto alkaa herätä ja valon määrä lisääntyy.
60. Tykkään yllättää ystäviäni.

61. Joskus saatan tuoda pienen tuliaisen Espanjasta tai jopa lähettää paketin postissa.
62. Rakastan kirjeitä ja postikortteja!
63. Pyrin nauttimaan arjen pienistä asioista.
64. En halua satuttaa tahallani ketään.
65. Tai pettää luottamusta.
66. Terveys on minulle tärkeää.
67. En polta tai käytä huumeita.
68. Alkoholia juon harvoin ja silloinkin kohtuudella tyyliin yksi kaksi drinksua.
69. Tykkään kuitenkin tehdä drinkkejä.
70. Olen tehnyt mm. Valkovenäläisiä, Mustia ryssiä, Irish Coffee, Long Island Iced Tea, Asterix, Ville Vallaton, Virtanen, Mansikka-Cosmopolitan, Caipirosca, Orgasmi…

71. Mietelauseet saavat miettimään. Pidän siitä.
72. Yksi parhaimmista on: Per aspera ad astra!
73. Olen pokerihai ja osallistunut kisoihin.
74. Enää en kuitenkaan pelaa pokeria niin vakavasti kuin ennen. Olen ottanut siihen tarkoituksella etäisyyttä. Kun (sehän on vain ajan kysymys) palaan taas lajin pariin, miehet vapiskaa! ;)
75. Henkevät keskustelut ovat parhaita.
76. Voisin valvoa vaikka kuinka pitkään, jos jutunjuurta riittää. Samanhenkisiä ihmisiä on kuitenkin vaikea löytää.
78. Suomessa kesällä nukun useimmiten teltassa. Ensinnäkin on ihanaa nukkua raittiissa ilmassa, jolloin unenpäästä saa paremmin kiinni. Toisekseen, itikat eivät ole häiritsemässä.
79. Olen samoillut monet kerrat metsässä, mutten koskaan ikinä ole törmännyt karhuun tai suteen. Jänöjusseihin, kettuihin ja hirviin kyllä.
80. Kaipaan hiihtämistä ja luistelua.
 81. Lähes päivittäin juon kahvia, mutta myös tee ja kaakao ovat hyviä. Minttukaakao on muuten nami nami. :)
82. Aamu alkaa aamupalalla. Etenkin hotellissa on ihanaa nauttia aamupalaa.
83. Kokkailu on kivaa ja onpa tullut kokeiltua jopa eräkokkailua.
84. Haluaisin muuten lypsää lehmää, ihan kokemuksen vuoksi ja sitten juoda tuoretta maitoa.
85. Vesiputoukset vaikuttavat niin taianomaisilta… ja oli ihmeellistä, kun pääsin vesiputouksen taakse!
86. Kaikista upein asia, mitä näen matkoilla, on luonto. Se on niin kaunis ja vaikuttava monimuotoisuudessaan.
87. Haluaisin vaellusretkelle.
88. En kuitenkaan ole tehnyt päivävaellusta pitempää.
89. Myös nähtävyydet ja museot ovat kiinnostavia.
90. Unohtelen pieniä asioita helposti.

91. Niinpä pidän listaa hoidettavista asioista ja se tunne, kun saa vetää viivan hoidetun asian yli… :)
92. Minusta on jännittävää käydä kirpputoreilla. Koskaan ei tiedä, jos vaikka tekisi jonkun löydön.
93. Kirpputoreilta tulee ostettua yleensä kirjoja ja harvemmin vaatteita.
95. Joka tapauksessa edellisestä ostoksestani on kyllä aikaa.
94. Nukkuminen on ihanaa ja unien näkeminen upeaa.
95. Lottoan silloin tällöin ja leikittelen ajatuksella ”Mitä tekisin, jos voittaisin lotossa?”
96. Ainakin matkustaisin, ostaisin oman asunnon ja kesämökin, auttaisin perhettä ja sukulaisia.
97. Kaikki läheiset ovat tärkeitä.
98. Viihdyn kuitenkin välillä myös yksin.
100. En usko, että kukaan jaksoi lukea tänne asti?

Jos joku jaksoi, niin olisi mielenkiintoista tietää onko jollakulla samoja ajatuksia eli osuiko joku kohta/kohdat? :)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)